ASIAKASTARINA
Yritysten valokuvauksiin erikoistunut valokuvaaja Nelli Kivinen otti minuun yhteyttä kesäkuussa 2024 ja kertoi tarvitsevansa apua kotisivujen uudistuksen kanssa. Nelli oli tehnyt vanhat sivunsa itse, mutta tällä kertaa hän halusi ulkoistaa työn kotisivujen ammattilaiselle.
Hänen valokuvauspalveluihinsa oli tullut muutoksia, ja vuosien saatossa sivut olivat päässeet paisumaan. Sivuilla oli paljon ylimääräistä sisältöä, ja sivujen latausaika oli hidas.
Nelli halusi myös panostaa parempaan hakukonenäkyvyyteen, jotta asiakkaat löytäisivät hänet Googlesta paremmin.
Varsinainen sivustouudistus alkoi nykyisen sivuston ja hakukonenäkyvyyden analysoinnilla sekä tietysti tavoitteiden pohtimisella – eli missä ollaan nyt ja mitä sivustouudistuksella halutaan ylipäätään saavuttaa.
Keskustelin Nellin kanssa tarkemmin hänen tavoitteistaan ja palveluistaan, joihin hän halusi keskittyä tulevaisuudessa. Sen perusteella teimme päätöksen, mitä sisältöjä siirretään uusille sivuille, mitä muokataan ja mitä jätetään kokonaan pois.
Tein avainsanatutkimuksen, jotta saatiin tietää palveluihin liittyvät avainsanat, niiden hakuvolyymit ja kilpailutilanne. Avainsanatutkimus toimi hyvänä pohjana tuleville sisällöille ja niiden hakukoneoptimoinnille.
Toiveena oli saada uusille sivuille lisää nellimäisyyttä eli väriä, iloa ja positiivisuutta. Mausteeksi Nelli toivoi vähän "karkkikauppafiilistä" ja sarjakuvamaisuutta. Nellimäiseen tyyliin "mieluummin överi kuin vajari".
Juttelimme paljon siitä, että Nellin oma äänensävy oli tärkeää saada esille, niin teksteissä kuin visuaalisessa ilmeessäkin.
Näiden toiveiden pohjalta tein ehdotuksen sivuston rakenteesta, väreistä, fonteista ja muusta kuvituksesta. Valokuvat sain tietysti Nelliltä itseltään.
Käytän kotisivujen toteutuksessa LiquidBlox-alustaa, jonka ansiosta Nellille oli helppo lähettää esikatselulinkkejä työn edetessä. Jo ensimmäinen versio sai Nelliltä huippupalautetta:
"Jotenki tosi huojentavaa kun oot saanu mun olemuksesta kiinni ja ei oo mikään pönöttävä sivu."
Nelli oli täysillä ja innokkaana mukana sivustouudistuksessa. Se helpotti omaa työtäni, sillä sain Nelliltä aina palautetta nopeasti ja pääsin etenemään työssä.
Toimitin Nellille oman tehtävälistan kotiläksyksi. Vaikka Nelli kirjoittikin tekstit pääasiassa itse, lisäsin oman mausteeni mukaan ja annoin ehdotuksiani esimerkiksi otsikointeihin ja tekstien jäsentelyyn, jotta kokonaisuus pysyi ehjänä ja myyvänä. Huomioin sisällöissä myös hakukoneoptimoinnin.
Kokonaisuudessaan sivustouudistukseen meni noin neljä viikkoa. Visuaalinen ilme, avainsanatutkimus ja sivustorakenne valmistuivat ennen kesälomia, ja loman jälkeen jatkettiin sisältöjen ja sivuston rakentamisen parissa.
Omasta puolestani voin sanoa, että olipas hauska projekti! Nellin kanssa työskentely oli suoraa, sujuvaa ja ennen kaikkea rentoa.
Hyvään lopputulokseen vaikutti osaltaan myös se, että Nelli luotti minuun ja asiantuntemukseeni alusta asti. Kiitos Nelli! 💗
Näin Nelli kertoi yhteistyöstämme:
"Vuosikausien tuskailu omien verkkosivujen kanssa loppui, kun Marjut teki mulle uudet kotisivut. Uudet kotisivuni on hakukoneoptimoitu todella hyvin, näyttävät ja kuulostavat minulta ja erottuvat kilpailijoistani.
Harvassa on ne kerrat, kun yhteistyö on ollut niin sujuvaa, että sanoin miehelleni: Ihan kun itsensä kanssa tekis töitä. Kulkee kuin ajatus.
Näin se oli Marjutin kanssa alusta asti. Mulla ei oikeesti edes tullut mieleen ketään muuta sopivaa mun verkkosivujen uusimiseen. Ja yhtään yllättymättä Marjut sai HETI kiinni mun maailmasta.
En voisi olla tyytyväisempi: kaikki oli helppoa, tapahtui sovitussa aikataulussa (tai itseasiassa nopeammin) ja ennen kaikkea tiesin koko ajan missä mennään. Palvelu oli joustavaa ja mutkatonta alusta loppuun asti. Rakastan helppoutta.
Sain todella selkeän listan mitä kuvia ja tekstejä tarvitaan. Parasta on se, että Marjut osaa muokata ja sanoittaa asioita sivuille sopiviksi. Omat tekstini olisivat sellaisenaan olleet aivan liian pitkiä. Marjut osasi tiivistää ja myynnillistää tekstini sellaiseen muotoon, että myös SEOn kannalta sivustosta tuli toimiva.
Kaikki pienimmätkin yksityiskohdat verkkosivuilla oli mietitty valmiiksi. Esimerkiksi verkkosivulle oli valmiiksi tehty fonttivalinnat ja asetettu ne niin, että tyyli pysyy yhtenäisenä jos teen uutta sisältöä. Ei tarvitse selata ja etsiä jostain fonttikirjastoista oikeaa tyyliä, kun se löytyy heti. Vaihto Wordpress-alustasta LiquidBoxiin oli helppo, minun ei tarvinnut tehdä mitään.
Kun julkaisin uuden sivustoni Linkkarissa, keräsi postaus yli kymmenen tuhatta katselukertaa ja pelkkiä kehuja kommentteihin. Kannattaa ehdottomasti panostaa sivuihin ja hankkia ne Marjutilta. Olisinpa itsekin tajunnut sen jo aiemmin."
****
Oletko solmussa yrityksesi kotisivujen kanssa? Tutustu kotisivut yritykselle -palveluuni ja ota yhteyttä!
ASIAKASTARINA
Yritysten valokuvauksiin erikoistunut valokuvaaja Nelli Kivinen otti minuun yhteyttä kesäkuussa 2024 ja kertoi tarvitsevansa apua kotisivujen uudistuksen kanssa. Nelli oli tehnyt vanhat sivunsa itse, mutta tällä kertaa hän halusi ulkoistaa työn kotisivujen ammattilaiselle.
Hänen valokuvauspalveluihinsa oli tullut muutoksia, ja vuosien saatossa sivut olivat päässeet paisumaan. Sivuilla oli paljon ylimääräistä sisältöä, ja sivujen latausaika oli hidas.
Nelli halusi myös panostaa parempaan hakukonenäkyvyyteen, jotta asiakkaat löytäisivät hänet Googlesta paremmin.
Varsinainen sivustouudistus alkoi nykyisen sivuston ja hakukonenäkyvyyden analysoinnilla sekä tietysti tavoitteiden pohtimisella – eli missä ollaan nyt ja mitä sivustouudistuksella halutaan ylipäätään saavuttaa.
Keskustelin Nellin kanssa tarkemmin hänen tavoitteistaan ja palveluistaan, joihin hän halusi keskittyä tulevaisuudessa. Sen perusteella teimme päätöksen, mitä sisältöjä siirretään uusille sivuille, mitä muokataan ja mitä jätetään kokonaan pois.
Tein avainsanatutkimuksen, jotta saatiin tietää palveluihin liittyvät avainsanat, niiden hakuvolyymit ja kilpailutilanne. Avainsanatutkimus toimi hyvänä pohjana tuleville sisällöille ja niiden hakukoneoptimoinnille.
Toiveena oli saada uusille sivuille lisää nellimäisyyttä eli väriä, iloa ja positiivisuutta. Mausteeksi Nelli toivoi vähän "karkkikauppafiilistä" ja sarjakuvamaisuutta. Nellimäiseen tyyliin "mieluummin överi kuin vajari".
Juttelimme paljon siitä, että Nellin oma äänensävy oli tärkeää saada esille, niin teksteissä kuin visuaalisessa ilmeessäkin.
Näiden toiveiden pohjalta tein ehdotuksen sivuston rakenteesta, väreistä, fonteista ja muusta kuvituksesta. Valokuvat sain tietysti Nelliltä itseltään.
Käytän kotisivujen toteutuksessa LiquidBlox-alustaa, jonka ansiosta Nellille oli helppo lähettää esikatselulinkkejä työn edetessä. Jo ensimmäinen versio sai Nelliltä huippupalautetta:
"Jotenki tosi huojentavaa kun oot saanu mun olemuksesta kiinni ja ei oo mikään pönöttävä sivu."
Nelli oli täysillä ja innokkaana mukana sivustouudistuksessa. Se helpotti omaa työtäni, sillä sain Nelliltä aina palautetta nopeasti ja pääsin etenemään työssä.
Toimitin Nellille oman tehtävälistan kotiläksyksi. Vaikka Nelli kirjoittikin tekstit pääasiassa itse, lisäsin oman mausteeni mukaan ja annoin ehdotuksiani esimerkiksi otsikointeihin ja tekstien jäsentelyyn, jotta kokonaisuus pysyi ehjänä ja myyvänä. Huomioin sisällöissä myös hakukoneoptimoinnin.
Kokonaisuudessaan sivustouudistukseen meni noin neljä viikkoa. Visuaalinen ilme, avainsanatutkimus ja sivustorakenne valmistuivat ennen kesälomia, ja loman jälkeen jatkettiin sisältöjen ja sivuston rakentamisen parissa.
Omasta puolestani voin sanoa, että olipas hauska projekti! Nellin kanssa työskentely oli suoraa, sujuvaa ja ennen kaikkea rentoa.
Hyvään lopputulokseen vaikutti osaltaan myös se, että Nelli luotti minuun ja asiantuntemukseeni alusta asti. Kiitos Nelli! 💗
Näin Nelli kertoi yhteistyöstämme:
"Vuosikausien tuskailu omien verkkosivujen kanssa loppui, kun Marjut teki mulle uudet kotisivut. Uudet kotisivuni on hakukoneoptimoitu todella hyvin, näyttävät ja kuulostavat minulta ja erottuvat kilpailijoistani.
Harvassa on ne kerrat, kun yhteistyö on ollut niin sujuvaa, että sanoin miehelleni: Ihan kun itsensä kanssa tekis töitä. Kulkee kuin ajatus.
Näin se oli Marjutin kanssa alusta asti. Mulla ei oikeesti edes tullut mieleen ketään muuta sopivaa mun verkkosivujen uusimiseen. Ja yhtään yllättymättä Marjut sai HETI kiinni mun maailmasta.
En voisi olla tyytyväisempi: kaikki oli helppoa, tapahtui sovitussa aikataulussa (tai itseasiassa nopeammin) ja ennen kaikkea tiesin koko ajan missä mennään. Palvelu oli joustavaa ja mutkatonta alusta loppuun asti. Rakastan helppoutta.
Sain todella selkeän listan mitä kuvia ja tekstejä tarvitaan. Parasta on se, että Marjut osaa muokata ja sanoittaa asioita sivuille sopiviksi. Omat tekstini olisivat sellaisenaan olleet aivan liian pitkiä. Marjut osasi tiivistää ja myynnillistää tekstini sellaiseen muotoon, että myös SEOn kannalta sivustosta tuli toimiva.
Kaikki pienimmätkin yksityiskohdat verkkosivuilla oli mietitty valmiiksi. Esimerkiksi verkkosivulle oli valmiiksi tehty fonttivalinnat ja asetettu ne niin, että tyyli pysyy yhtenäisenä jos teen uutta sisältöä. Ei tarvitse selata ja etsiä jostain fonttikirjastoista oikeaa tyyliä, kun se löytyy heti. Vaihto Wordpress-alustasta LiquidBoxiin oli helppo, minun ei tarvinnut tehdä mitään.
Kun julkaisin uuden sivustoni Linkkarissa, keräsi postaus yli kymmenen tuhatta katselukertaa ja pelkkiä kehuja kommentteihin. Kannattaa ehdottomasti panostaa sivuihin ja hankkia ne Marjutilta. Olisinpa itsekin tajunnut sen jo aiemmin."
****
Oletko solmussa yrityksesi kotisivujen kanssa? Tutustu kotisivut yritykselle -palveluuni ja ota yhteyttä!
ASIAKASTARINA
Yritysten valokuvauksiin erikoistunut valokuvaaja Nelli Kivinen otti minuun yhteyttä kesäkuussa 2024 ja kertoi tarvitsevansa apua kotisivujen uudistuksen kanssa. Nelli oli tehnyt vanhat sivunsa itse, mutta tällä kertaa hän halusi ulkoistaa työn kotisivujen ammattilaiselle.
Hänen valokuvauspalveluihinsa oli tullut muutoksia, ja vuosien saatossa sivut olivat päässeet paisumaan. Sivuilla oli paljon ylimääräistä sisältöä, ja sivujen latausaika oli hidas.
Nelli halusi myös panostaa parempaan hakukonenäkyvyyteen, jotta asiakkaat löytäisivät hänet Googlesta paremmin.
Varsinainen sivustouudistus alkoi nykyisen sivuston ja hakukonenäkyvyyden analysoinnilla sekä tietysti tavoitteiden pohtimisella – eli missä ollaan nyt ja mitä sivustouudistuksella halutaan ylipäätään saavuttaa.
Keskustelin Nellin kanssa tarkemmin hänen tavoitteistaan ja palveluistaan, joihin hän halusi keskittyä tulevaisuudessa. Sen perusteella teimme päätöksen, mitä sisältöjä siirretään uusille sivuille, mitä muokataan ja mitä jätetään kokonaan pois.
Tein avainsanatutkimuksen, jotta saatiin tietää palveluihin liittyvät avainsanat, niiden hakuvolyymit ja kilpailutilanne. Avainsanatutkimus toimi hyvänä pohjana tuleville sisällöille ja niiden hakukoneoptimoinnille.
Toiveena oli saada uusille sivuille lisää nellimäisyyttä eli väriä, iloa ja positiivisuutta. Mausteeksi Nelli toivoi vähän "karkkikauppafiilistä" ja sarjakuvamaisuutta. Nellimäiseen tyyliin "mieluummin överi kuin vajari".
Juttelimme paljon siitä, että Nellin oma äänensävy oli tärkeää saada esille, niin teksteissä kuin visuaalisessa ilmeessäkin.
Näiden toiveiden pohjalta tein ehdotuksen sivuston rakenteesta, väreistä, fonteista ja muusta kuvituksesta. Valokuvat sain tietysti Nelliltä itseltään.
Käytän kotisivujen toteutuksessa LiquidBlox-alustaa, jonka ansiosta Nellille oli helppo lähettää esikatselulinkkejä työn edetessä. Jo ensimmäinen versio sai Nelliltä huippupalautetta:
"Jotenki tosi huojentavaa kun oot saanu mun olemuksesta kiinni ja ei oo mikään pönöttävä sivu."
Nelli oli täysillä ja innokkaana mukana sivustouudistuksessa. Se helpotti omaa työtäni, sillä sain Nelliltä aina palautetta nopeasti ja pääsin etenemään työssä.
Toimitin Nellille oman tehtävälistan kotiläksyksi. Vaikka Nelli kirjoittikin tekstit pääasiassa itse, lisäsin oman mausteeni mukaan ja annoin ehdotuksiani esimerkiksi otsikointeihin ja tekstien jäsentelyyn, jotta kokonaisuus pysyi ehjänä ja myyvänä. Huomioin sisällöissä myös hakukoneoptimoinnin.
Kokonaisuudessaan sivustouudistukseen meni noin neljä viikkoa. Visuaalinen ilme, avainsanatutkimus ja sivustorakenne valmistuivat ennen kesälomia, ja loman jälkeen jatkettiin sisältöjen ja sivuston rakentamisen parissa.
Omasta puolestani voin sanoa, että olipas hauska projekti! Nellin kanssa työskentely oli suoraa, sujuvaa ja ennen kaikkea rentoa.
Hyvään lopputulokseen vaikutti osaltaan myös se, että Nelli luotti minuun ja asiantuntemukseeni alusta asti. Kiitos Nelli! 💗
Näin Nelli kertoi yhteistyöstämme:
"Vuosikausien tuskailu omien verkkosivujen kanssa loppui, kun Marjut teki mulle uudet kotisivut. Uudet kotisivuni on hakukoneoptimoitu todella hyvin, näyttävät ja kuulostavat minulta ja erottuvat kilpailijoistani.
Harvassa on ne kerrat, kun yhteistyö on ollut niin sujuvaa, että sanoin miehelleni: Ihan kun itsensä kanssa tekis töitä. Kulkee kuin ajatus.
Näin se oli Marjutin kanssa alusta asti. Mulla ei oikeesti edes tullut mieleen ketään muuta sopivaa mun verkkosivujen uusimiseen. Ja yhtään yllättymättä Marjut sai HETI kiinni mun maailmasta.
En voisi olla tyytyväisempi: kaikki oli helppoa, tapahtui sovitussa aikataulussa (tai itseasiassa nopeammin) ja ennen kaikkea tiesin koko ajan missä mennään. Palvelu oli joustavaa ja mutkatonta alusta loppuun asti. Rakastan helppoutta.
Sain todella selkeän listan mitä kuvia ja tekstejä tarvitaan. Parasta on se, että Marjut osaa muokata ja sanoittaa asioita sivuille sopiviksi. Omat tekstini olisivat sellaisenaan olleet aivan liian pitkiä. Marjut osasi tiivistää ja myynnillistää tekstini sellaiseen muotoon, että myös SEOn kannalta sivustosta tuli toimiva.
Kaikki pienimmätkin yksityiskohdat verkkosivuilla oli mietitty valmiiksi. Esimerkiksi verkkosivulle oli valmiiksi tehty fonttivalinnat ja asetettu ne niin, että tyyli pysyy yhtenäisenä jos teen uutta sisältöä. Ei tarvitse selata ja etsiä jostain fonttikirjastoista oikeaa tyyliä, kun se löytyy heti. Vaihto Wordpress-alustasta LiquidBoxiin oli helppo, minun ei tarvinnut tehdä mitään.
Kun julkaisin uuden sivustoni Linkkarissa, keräsi postaus yli kymmenen tuhatta katselukertaa ja pelkkiä kehuja kommentteihin. Kannattaa ehdottomasti panostaa sivuihin ja hankkia ne Marjutilta. Olisinpa itsekin tajunnut sen jo aiemmin."
****
Oletko solmussa yrityksesi kotisivujen kanssa? Tutustu kotisivut yritykselle -palveluuni ja ota yhteyttä!