SEO-palvelut –

hakukone-

optimointia 

järkevästi

Markkinointi Stilan tarjoamat SEO-palvelut varmistavat, että tehdään oikeita hakukoneoptimoinnin toimenpiteitä oikeaan aikaan – järkevästi ja sinun yrityksellesi sopivalla tavalla. Hakukoneoptimointi tarkoittaa toimenpiteitä, joilla parannetaan yrityksesi sijoituksia hakukoneissa (yleisimmin Googlessa). Suomeksi sanottuna se tarkoittaa sitä, että verkkosivujesi sisältö löytyy niille, jotka hakevat yrityksesi palveluja, tuotteita tai muuta tietoa.

Lue lisää

Hakukoneoptimointi eli SEO on toimenpiteitä joilla parannetaan verkkosivujen näkyvyyttä Googlessa ja muissa hakukoneissa.


Löytyyhän yrityksesi Googlesta?


Joskus käy niin, että yritys on hankkinut uudet, hienot verkkosivut, mutta sivujen tekovaiheessa on unohtunut yksi tärkeimmistä asioista eli hakukoneoptimointi (= SEO eli search engine optimization).  Pahimmassa tapauksessa sivuja ei löydy Googlesta. 


Tämä voi johtua monesta asiasta: sisältöjä ei ole optimoitu ollenkaan haettujen avainsanojen mukaan tai sivustolla on jotain teknistä ongelmaa, joka estää sivuston löytymisen kokonaan. 


Autan yritystäsi taklaamaan nämä ongelmat ja parantamaan verkkosivujesi näkyvyyttä Googlessa. 


Haluatko tietää, miten hyvin yrityksesi löytyy Googlesta? Varaa aika ilmaiseen katselmukseen tästä.

Hakukoneoptimointi on muutakin kuin sisältöjen viilaamista


Yleisesti ajatellaan, että hakukoneoptimointi on vain avainsanojen sijoittelua sivuille. Itse asiassa kyseessä on kymmeniä muitakin toimenpiteitä. 


Avainsanat ovat kylläkin olennainen hakukoneoptimoinnin osa-alue, ja ilman oikeita – ja tutkittuja – avainsanoja ei verkkosivujen sisältöjen luomiselle ole kunnollista pohjaa. 


SEO on kuitenkin paljon muuta kuin pelkkien sisältöjen viilaamista. Siihen kuuluu tärkeänä osana muun muassa verkkosivuston rakenteen ja käyttökokemuksen kehittäminen, ulkoiset linkitykset sekä monet tekniset asiat, kuten sivuston latausnopeuden optimointi.


Tutustu alta SEO-palvelujen esimerkkipaketteihin tai kysy lisätietoja tarpeeseesi sopivasta palvelusta.

Hakukoneoptimointi on myös teknisen SEOn osaamista.

Pienyrittäjän SEO-startti

alk. 390 €


SEO-startissa laitetaan sivustosi perusasiat kuntoon, kuten


  • varmistetaan että sivusto on hakukoneiden löydettävissä
  • optimoidaan kuvat
  • laitetaan sivujen metatiedot paikalleen
  • perustetaan yritykselle Google Business -profiili


Jos kyseessä on olemassa oleva sivusto, voidaan ennen tätä tehdä sivuston audit eli nykytilanteen analyysi, jotta tiedetään mitä toimenpiteitä on järkevää lähteä tekemään. 


SEO-starttiin sisältyy seurantapalaveri 1 kk:n kuluttua.

Avainsanatutkimus

alk. 490 €


Onko sivuillesi koskaan tehty avainsanatutkimusta? Avainsanatutkimus tehdään, jotta saadaan selville, mitkä ovat ne avainsanat, joilla potentiaalinen asiakkaasi hakee tuotteitasi tai palvelujasi. 


Kun avainsanatutkimus on tehty, on helpompi siirtyä oikeanlaisten sisältöjen tuottamisen pariin. 


Voit jatkaa työtä tämän jälkeen itsenäisesti tai antaa sisältöjen suunnittelun ja tekemisen minulle (kts. Sisältö-SEO).


Avainsanatutkimuksen hinta riippuu yrityksesi toimialasta ja kuinka monelle palvelulle/tuotteelle tutkimus tehdään.

Sisältö-SEO

alk. 990 €/kk


Sisältöihin keskittyvä SEO-palvelu on tarkoitettu yritykselle, joka päivittää verkkosivujen sisältöjään tai haluaa panostaa uusien sisältöjen julkaisuun vaikkapa blogissa.


Sivustolle tehdään avainsanastrategia ja sisältösuunnitelma, jotka toimivat ohjenuorana tuleville sisällöille. Pohjana toimii avainsanatutkimus (erikseen hinnoiteltava palvelu).


Sopimuksesta riippuen työ voi olla kertaluontoinen suunnitelma tai jatkuva sisällöntuotannon sopimus.

Jatkuva SEO

alk. 1100 €/kk


Jos haluat ulkoistaa koko hakukoneoptimoinnin sisältöineen päivineen ja ymmärrät, että SEO-työ on tavoitteellista ja jatkuvaa tekemistä, tämä paketti on sinulle sopiva ratkaisu. 


Jatkuva SEO -paketti sisältää sivuston auditoinnin,  tarvittavien optimointitoimenpiteiden tekemisen tai niiden koordinoinnin, avainsanatutkimuksen, sisältöstrategian, sisältöjen tekemisen sekä seurannan ja kuukausittaisen raportoinnin. Tai täsmäiskuja johonkin valittuun aihepiiriin.


Jatkuvan SEOn minimikesto on 4 kk. 

SEO-palvelut – esimerkkejä hakukoneoptimoinnin tehtävistä

1 - Nykytilanteen arviointi

Tätä kutsutaan myös sanalla SEO-audit. Auditissa on tarkoitus selvittää, mikä on sivustosi kunto hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Auditiin kuuluu myös toimenpide-ehdotukset.

2 - Kilpailija-analyysi

Kilpailija-analyysi tehdään usein nykytilanteen analysoinnin ja/tai avainsanatutkimuksen yhteydessä. Sen tarkoitus on selvittää mm., miten sivustosi sijoittuu hakukoneissa verrattuna kilpaileviin sivustoihin. 

3 - Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimuksella (tai hakusanatutkimuksella) tutkitaan avainsanoja ja niiden yhdistelmiä, jotka voisivat olla sopivia sinun liiketoiminnallesi. Tutkimuksessa selvitetään mm. avainsanojen hakumäärät, vaikeusaste ja kilpailutilanne. 

4 - Rakenteen viilaus

Sivuston pitää olla rakenteeltaan sellainen, että se toimii SEOn näkökulmasta parhaiten. Rakenteen viilaukseen kuuluu mm., että sisällöstä tehdään helposti löydettävää, katsotaan että kaikki linkitykset toimivat, ja että urlit ovat oikeassa muodossa. 

5 - Oikeat sisällöt

Hakukoneoptimoinnissa on kyse ennen kaikkea siitä, että tarjotaan käyttäjille sellaisia sisältöjä, jotka ovat heille hyödyllisiä ja vastaavat heidän tekemiään hakuja. Sisältöjen optimoinnissa on monia kikkoja, joita ammattitaitoinen SEO-tekijä osaa hyödyntää. 


6 - Tekninen SEO

Korjataan asioita, jotka estävät sivustoasi sijoittumaan hakukoneissa ja katsotaan, ettei mikään ole rikki. Optimoidaan sivuston rakennetta ja latausnopeutta, tsekataan sivustokartat, poistetaan duplikaattisisällöt jne. Osa teknisestä SEOsta on koodarin hommaa.

7 - Off-page SEO

Sivuston ulkopuolisia toimenpiteitä sanotaan off-page SEOksi, ja ne kasvattavat sivuston luotettavuutta. Backlinkit eli ne linkit, jotka johtavat muilta sivustoilta sinun sivustollesi, ovat tärkeässä roolissa, kuten se, mitä teet somessa ja löytyykö yritykseltäsi Google Business -profiilia.

8 - Seuranta & raportointi

Systemaattiseen SEO-työhön kuuluu tulosten seuranta ja raportointi. Minulle on kunnia-asia, että myös ymmärrät raportit - en siis koskaan anna pelkkää listaa sinulle vaan tuloksia käydään yhdessä läpi ja mietitään niiden pohjalta seuraavia steppejä. 

9 - Ajan tasalla pysyminen

Hakukoneoptimoinnin ymmärtäminen ja tuloksellinen tekeminen vaatii jatkuvaa osaamisen kehittämistä. SEO-ammattilaisena pyrin pysymään  ajan hermolla hakukoneoptimoinnin uusista tuulista, jotta ammattitaito pysyy hyvässä terässä.



SEO-koulutusta itsenäiseen tekemiseen?


Google on pullollaan todella hyviä oppaita, joilla onnistut myös itse, jos jaksat olla tarpeeksi pitkäjänteinen ja opiskella uutta asiaa. Lue tästä helpot vinkit kotisivujen hakukoneoptimointiin


Tarvittaessa voit ostaa minulta SEO-koulutuksen tai konsultointia, jolla pääset alkuun. 



Kysy lisätietoja

Haluatko lisää kävijöitä sivustollesi ja parantaa yrityksesi näkyvyyttä?


Ei ole niin pientä asiaa, etteikö kannattaisi ottaa yhteyttä minuun. Jutellaan, kuinka voin olla avuksi.


Jätä soittopyyntö tai viesti botin kautta 🤖

Oletko uusimassa kotisivuja ja mietit SEO-palveluja? Tutustu tästä myös kotisivupalveluun___ 

Kotisivut yritykselle

SEO-palvelut –

hakukoneoptimointia järkevästi

Markkinointi Stilan tarjoamat SEO-palvelut varmistavat, että tehdään oikeita hakukoneoptimoinnin toimenpiteitä oikeaan aikaan – järkevästi ja sinun yrityksellesi sopivalla tavalla. Hakukoneoptimointi tarkoittaa toimenpiteitä, joilla parannetaan yrityksesi sijoituksia hakukoneissa (yleisimmin Googlessa). Suomeksi sanottuna se tarkoittaa sitä, että verkkosivujesi sisältö löytyy niille, jotka hakevat yrityksesi palveluja, tuotteita tai muuta tietoa.

Lue lisää


SEO-palvelut –

hakukone-

optimointia 

järkevästi

Markkinointi Stilan tarjoamat SEO-palvelut varmistavat, että tehdään oikeita hakukoneoptimoinnin toimenpiteitä oikeaan aikaan – järkevästi ja sinun yrityksellesi sopivalla tavalla. Hakukoneoptimointi tarkoittaa toimenpiteitä, joilla parannetaan yrityksesi sijoituksia hakukoneissa (yleisimmin Googlessa). Suomeksi sanottuna se tarkoittaa sitä, että verkkosivujesi sisältö löytyy niille, jotka hakevat yrityksesi palveluja, tuotteita tai muuta tietoa.

Lue lisää

Hakukoneoptimointi eli SEO on toimenpiteitä joilla parannetaan verkkosivujen näkyvyyttä Googlessa ja muissa hakukoneissa.


Löytyyhän yrityksesi Googlesta?


Joskus käy niin, että yritys on hankkinut uudet, hienot verkkosivut, mutta sivujen tekovaiheessa on unohtunut yksi tärkeimmistä asioista eli hakukoneoptimointi (= SEO eli search engine optimization).  Pahimmassa tapauksessa sivuja ei löydy Googlesta. 


Tämä voi johtua monesta asiasta: sisältöjä ei ole optimoitu ollenkaan haettujen avainsanojen mukaan tai sivustolla on jotain teknistä ongelmaa, joka estää sivuston löytymisen kokonaan. 


Autan yritystäsi taklaamaan nämä ongelmat ja parantamaan verkkosivujesi näkyvyyttä Googlessa. 


Haluatko tietää, miten hyvin yrityksesi löytyy Googlesta? Varaa aika ilmaiseen katselmukseen tästä.

Hakukoneoptimointi on muutakin kuin sisältöjen viilaamista


Yleisesti ajatellaan, että hakukoneoptimointi on vain avainsanojen sijoittelua sivuille. Itse asiassa kyseessä on kymmeniä muitakin toimenpiteitä. 


Avainsanat ovat kylläkin olennainen hakukoneoptimoinnin osa-alue, ja ilman oikeita – ja tutkittuja – avainsanoja ei verkkosivujen sisältöjen luomiselle ole kunnollista pohjaa. 


SEO on kuitenkin paljon muuta kuin pelkkien sisältöjen viilaamista. Siihen kuuluu tärkeänä osana muun muassa verkkosivuston rakenteen ja käyttökokemuksen kehittäminen, ulkoiset linkitykset sekä monet tekniset asiat, kuten sivuston latausnopeuden optimointi.


Tutustu alta SEO-palvelujen esimerkkipaketteihin tai kysy lisätietoja tarpeeseesi sopivasta palvelusta.

Hakukoneoptimointi on myös teknisen SEOn osaamista.

Pienyrittäjän SEO-startti

alk. 390 €


SEO-startissa laitetaan sivustosi perusasiat kuntoon, kuten


  • varmistetaan että sivusto on hakukoneiden löydettävissä
  • optimoidaan kuvat
  • laitetaan sivujen metatiedot paikalleen
  • perustetaan yritykselle Google Business -profiili


Jos kyseessä on olemassa oleva sivusto, voidaan ennen tätä tehdä sivuston audit eli nykytilanteen analyysi, jotta tiedetään mitä toimenpiteitä on järkevää lähteä tekemään. 


SEO-starttiin sisältyy seurantapalaveri 1 kk:n kuluttua.

Avainsanatutkimus

alk. 490 €


Onko sivuillesi koskaan tehty avainsanatutkimusta? Avainsanatutkimus tehdään, jotta saadaan selville, mitkä ovat ne avainsanat, joilla potentiaalinen asiakkaasi hakee tuotteitasi tai palvelujasi. 


Kun avainsanatutkimus on tehty, on helpompi siirtyä oikeanlaisten sisältöjen tuottamisen pariin. 


Voit jatkaa työtä tämän jälkeen itsenäisesti tai antaa sisältöjen suunnittelun ja tekemisen minulle (kts. Sisältö-SEO).


Avainsanatutkimuksen hinta riippuu yrityksesi toimialasta ja kuinka monelle palvelulle/tuotteelle tutkimus tehdään.

Sisältö-SEO

alk. 990 €/kk


Sisältöihin keskittyvä SEO-palvelu on tarkoitettu yritykselle, joka päivittää verkkosivujen sisältöjään tai haluaa panostaa uusien sisältöjen julkaisuun vaikkapa blogissa.


Sivustolle tehdään avainsanastrategia ja sisältösuunnitelma, jotka toimivat ohjenuorana tuleville sisällöille. Pohjana toimii avainsanatutkimus (erikseen hinnoiteltava palvelu).


Sopimuksesta riippuen työ voi olla kertaluontoinen suunnitelma tai jatkuva sisällöntuotannon sopimus.

Jatkuva SEO

alk. 1100 €/kk


Jos haluat ulkoistaa koko hakukoneoptimoinnin sisältöineen päivineen ja ymmärrät, että SEO-työ on tavoitteellista ja jatkuvaa tekemistä, tämä paketti on sinulle sopiva ratkaisu. 


Jatkuva SEO -paketti sisältää sivuston auditoinnin,  tarvittavien optimointitoimenpiteiden tekemisen tai niiden koordinoinnin, avainsanatutkimuksen, sisältöstrategian, sisältöjen tekemisen sekä seurannan ja kuukausittaisen raportoinnin. Tai täsmäiskuja johonkin valittuun aihepiiriin.


Jatkuvan SEOn minimikesto on 4 kk. 

SEO-palvelut – esimerkkejä hakukoneoptimoinnin tehtävistä

1 - Nykytilanteen arviointi

Tätä kutsutaan myös sanalla SEO-audit. Auditissa on tarkoitus selvittää, mikä on sivustosi kunto hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Auditiin kuuluu myös toimenpide-ehdotukset.

2 - Kilpailija-analyysi

Kilpailija-analyysi tehdään usein nykytilanteen analysoinnin ja/tai avainsanatutkimuksen yhteydessä. Sen tarkoitus on selvittää mm., miten sivustosi sijoittuu hakukoneissa verrattuna kilpaileviin sivustoihin. 

3 - Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimuksella (tai hakusanatutkimuksella) tutkitaan avainsanoja ja niiden yhdistelmiä, jotka voisivat olla sopivia sinun liiketoiminnallesi. Tutkimuksessa selvitetään mm. avainsanojen hakumäärät, vaikeusaste ja kilpailutilanne. 

4 - Rakenteen viilaus

Sivuston pitää olla rakenteeltaan sellainen, että se toimii SEOn näkökulmasta parhaiten. Rakenteen viilaukseen kuuluu mm., että sisällöstä tehdään helposti löydettävää, katsotaan että kaikki linkitykset toimivat, ja että urlit ovat oikeassa muodossa. 

5 - Oikeat sisällöt

Hakukoneoptimoinnissa on kyse ennen kaikkea siitä, että tarjotaan käyttäjille sellaisia sisältöjä, jotka ovat heille hyödyllisiä ja vastaavat heidän tekemiään hakuja. Sisältöjen optimoinnissa on monia kikkoja, joita ammattitaitoinen SEO-tekijä osaa hyödyntää. 


6 - Tekninen SEO

Korjataan asioita, jotka estävät sivustoasi sijoittumaan hakukoneissa ja katsotaan, ettei mikään ole rikki. Optimoidaan sivuston rakennetta ja latausnopeutta, tsekataan sivustokartat, poistetaan duplikaattisisällöt jne. Osa teknisestä SEOsta on koodarin hommaa.

7 - Off-page SEO

Sivuston ulkopuolisia toimenpiteitä sanotaan off-page SEOksi, ja ne kasvattavat sivuston luotettavuutta. Backlinkit eli ne linkit, jotka johtavat muilta sivustoilta sinun sivustollesi, ovat tärkeässä roolissa, kuten se, mitä teet somessa ja löytyykö yritykseltäsi Google Business -profiilia.

8 - Seuranta & raportointi

Systemaattiseen SEO-työhön kuuluu tulosten seuranta ja raportointi. Minulle on kunnia-asia, että myös ymmärrät raportit - en siis koskaan anna pelkkää listaa sinulle vaan tuloksia käydään yhdessä läpi ja mietitään niiden pohjalta seuraavia steppejä. 

9 - Ajan tasalla pysyminen

Hakukoneoptimoinnin ymmärtäminen ja tuloksellinen tekeminen vaatii jatkuvaa osaamisen kehittämistä. SEO-ammattilaisena pyrin pysymään  ajan hermolla hakukoneoptimoinnin uusista tuulista, jotta ammattitaito pysyy hyvässä terässä.



SEO-koulutusta itsenäiseen tekemiseen?


Google on pullollaan todella hyviä oppaita, joilla onnistut myös itse, jos jaksat olla tarpeeksi pitkäjänteinen ja opiskella uutta asiaa. Lue tästä helpot vinkit kotisivujen hakukoneoptimointiin


Tarvittaessa voit ostaa minulta SEO-koulutuksen tai konsultointia, jolla pääset alkuun. 



Kysy lisätietoja

Haluatko lisää kävijöitä sivustollesi ja parantaa yrityksesi näkyvyyttä?


Ei ole niin pientä asiaa, etteikö kannattaisi ottaa yhteyttä minuun. Jutellaan, kuinka voin olla avuksi.


Jätä soittopyyntö tai viesti botin kautta 🤖

Oletko uusimassa kotisivuja ja mietit SEO-palveluja? Tutustu tästä myös kotisivupalveluun___ 

Kotisivut yritykselle

SEO-palvelut –

hakukoneoptimointia järkevästi

Markkinointi Stilan tarjoamat SEO-palvelut varmistavat, että tehdään oikeita hakukoneoptimoinnin toimenpiteitä oikeaan aikaan – järkevästi ja sinun yrityksellesi sopivalla tavalla. Hakukoneoptimointi tarkoittaa toimenpiteitä, joilla parannetaan yrityksesi sijoituksia hakukoneissa (yleisimmin Googlessa). Suomeksi sanottuna se tarkoittaa sitä, että verkkosivujesi sisältö löytyy niille, jotka hakevat yrityksesi palveluja, tuotteita tai muuta tietoa.

Lue lisää


SEO-palvelut –

hakukone-

optimointia 

järkevästi

Markkinointi Stilan tarjoamat SEO-palvelut varmistavat, että tehdään oikeita hakukoneoptimoinnin toimenpiteitä oikeaan aikaan – järkevästi ja sinun yrityksellesi sopivalla tavalla. Hakukoneoptimointi tarkoittaa toimenpiteitä, joilla parannetaan yrityksesi sijoituksia hakukoneissa (yleisimmin Googlessa). Suomeksi sanottuna se tarkoittaa sitä, että verkkosivujesi sisältö löytyy niille, jotka hakevat yrityksesi palveluja, tuotteita tai muuta tietoa.

Lue lisää

Hakukoneoptimointi eli SEO on toimenpiteitä joilla parannetaan verkkosivujen näkyvyyttä Googlessa ja muissa hakukoneissa.


Löytyyhän yrityksesi Googlesta?


Joskus käy niin, että yritys on hankkinut uudet, hienot verkkosivut, mutta sivujen tekovaiheessa on unohtunut yksi tärkeimmistä asioista eli hakukoneoptimointi (= SEO eli search engine optimization).  Pahimmassa tapauksessa sivuja ei löydy Googlesta. 


Tämä voi johtua monesta asiasta: sisältöjä ei ole optimoitu ollenkaan haettujen avainsanojen mukaan tai sivustolla on jotain teknistä ongelmaa, joka estää sivuston löytymisen kokonaan. 


Autan yritystäsi taklaamaan nämä ongelmat ja parantamaan verkkosivujesi näkyvyyttä Googlessa. 


Haluatko tietää, miten hyvin yrityksesi löytyy Googlesta? Varaa aika ilmaiseen katselmukseen tästä.

Hakukoneoptimointi on muutakin kuin sisältöjen viilaamista


Yleisesti ajatellaan, että hakukoneoptimointi on vain avainsanojen sijoittelua sivuille. Itse asiassa kyseessä on kymmeniä muitakin toimenpiteitä. 


Avainsanat ovat kylläkin olennainen hakukoneoptimoinnin osa-alue, ja ilman oikeita – ja tutkittuja – avainsanoja ei verkkosivujen sisältöjen luomiselle ole kunnollista pohjaa. 


SEO on kuitenkin paljon muuta kuin pelkkien sisältöjen viilaamista. Siihen kuuluu tärkeänä osana muun muassa verkkosivuston rakenteen ja käyttökokemuksen kehittäminen, ulkoiset linkitykset sekä monet tekniset asiat, kuten sivuston latausnopeuden optimointi.


Tutustu alta SEO-palvelujen esimerkkipaketteihin tai kysy lisätietoja tarpeeseesi sopivasta palvelusta.

Hakukoneoptimointi on myös teknisen SEOn osaamista.

Pienyrittäjän SEO-startti

alk. 390 €


SEO-startissa laitetaan sivustosi perusasiat kuntoon, kuten


  • varmistetaan että sivusto on hakukoneiden löydettävissä
  • optimoidaan kuvat
  • laitetaan sivujen metatiedot paikalleen
  • perustetaan yritykselle Google Business -profiili


Jos kyseessä on olemassa oleva sivusto, voidaan ennen tätä tehdä sivuston audit eli nykytilanteen analyysi, jotta tiedetään mitä toimenpiteitä on järkevää lähteä tekemään. 


SEO-starttiin sisältyy seurantapalaveri 1 kk:n kuluttua.

Avainsanatutkimus

alk. 490 €


Onko sivuillesi koskaan tehty avainsanatutkimusta? Avainsanatutkimus tehdään, jotta saadaan selville, mitkä ovat ne avainsanat, joilla potentiaalinen asiakkaasi hakee tuotteitasi tai palvelujasi. 


Kun avainsanatutkimus on tehty, on helpompi siirtyä oikeanlaisten sisältöjen tuottamisen pariin. 


Voit jatkaa työtä tämän jälkeen itsenäisesti tai antaa sisältöjen suunnittelun ja tekemisen minulle (kts. Sisältö-SEO).


Avainsanatutkimuksen hinta riippuu yrityksesi toimialasta ja kuinka monelle palvelulle/tuotteelle tutkimus tehdään.

Sisältö-SEO

alk. 990 €/kk


Sisältöihin keskittyvä SEO-palvelu on tarkoitettu yritykselle, joka päivittää verkkosivujen sisältöjään tai haluaa panostaa uusien sisältöjen julkaisuun vaikkapa blogissa.


Sivustolle tehdään avainsanastrategia ja sisältösuunnitelma, jotka toimivat ohjenuorana tuleville sisällöille. Pohjana toimii avainsanatutkimus (erikseen hinnoiteltava palvelu).


Sopimuksesta riippuen työ voi olla kertaluontoinen suunnitelma tai jatkuva sisällöntuotannon sopimus.

Jatkuva SEO

alk. 1100 €/kk


Jos haluat ulkoistaa koko hakukoneoptimoinnin sisältöineen päivineen ja ymmärrät, että SEO-työ on tavoitteellista ja jatkuvaa tekemistä, tämä paketti on sinulle sopiva ratkaisu. 


Jatkuva SEO -paketti sisältää sivuston auditoinnin,  tarvittavien optimointitoimenpiteiden tekemisen tai niiden koordinoinnin, avainsanatutkimuksen, sisältöstrategian, sisältöjen tekemisen sekä seurannan ja kuukausittaisen raportoinnin. Tai täsmäiskuja johonkin valittuun aihepiiriin.


Jatkuvan SEOn minimikesto on 4 kk. 

SEO-palvelut – esimerkkejä hakukoneoptimoinnin tehtävistä

1 - Nykytilanteen arviointi

Tätä kutsutaan myös sanalla SEO-audit. Auditissa on tarkoitus selvittää, mikä on sivustosi kunto hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Auditiin kuuluu myös toimenpide-ehdotukset.

2 - Kilpailija-analyysi

Kilpailija-analyysi tehdään usein nykytilanteen analysoinnin ja/tai avainsanatutkimuksen yhteydessä. Sen tarkoitus on selvittää mm., miten sivustosi sijoittuu hakukoneissa verrattuna kilpaileviin sivustoihin. 

3 - Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimuksella (tai hakusanatutkimuksella) tutkitaan avainsanoja ja niiden yhdistelmiä, jotka voisivat olla sopivia sinun liiketoiminnallesi. Tutkimuksessa selvitetään mm. avainsanojen hakumäärät, vaikeusaste ja kilpailutilanne. 

4 - Rakenteen viilaus

Sivuston pitää olla rakenteeltaan sellainen, että se toimii SEOn näkökulmasta parhaiten. Rakenteen viilaukseen kuuluu mm., että sisällöstä tehdään helposti löydettävää, katsotaan että kaikki linkitykset toimivat, ja että urlit ovat oikeassa muodossa. 

5 - Oikeat sisällöt

Hakukoneoptimoinnissa on kyse ennen kaikkea siitä, että tarjotaan käyttäjille sellaisia sisältöjä, jotka ovat heille hyödyllisiä ja vastaavat heidän tekemiään hakuja. Sisältöjen optimoinnissa on monia kikkoja, joita ammattitaitoinen SEO-tekijä osaa hyödyntää. 


6 - Tekninen SEO

Korjataan asioita, jotka estävät sivustoasi sijoittumaan hakukoneissa ja katsotaan, ettei mikään ole rikki. Optimoidaan sivuston rakennetta ja latausnopeutta, tsekataan sivustokartat, poistetaan duplikaattisisällöt jne. Osa teknisestä SEOsta on koodarin hommaa.

7 - Off-page SEO

Sivuston ulkopuolisia toimenpiteitä sanotaan off-page SEOksi, ja ne kasvattavat sivuston luotettavuutta. Backlinkit eli ne linkit, jotka johtavat muilta sivustoilta sinun sivustollesi, ovat tärkeässä roolissa, kuten se, mitä teet somessa ja löytyykö yritykseltäsi Google Business -profiilia.

8 - Seuranta & raportointi

Systemaattiseen SEO-työhön kuuluu tulosten seuranta ja raportointi. Minulle on kunnia-asia, että myös ymmärrät raportit - en siis koskaan anna pelkkää listaa sinulle vaan tuloksia käydään yhdessä läpi ja mietitään niiden pohjalta seuraavia steppejä. 

9 - Ajan tasalla pysyminen

Hakukoneoptimoinnin ymmärtäminen ja tuloksellinen tekeminen vaatii jatkuvaa osaamisen kehittämistä. SEO-ammattilaisena pyrin pysymään  ajan hermolla hakukoneoptimoinnin uusista tuulista, jotta ammattitaito pysyy hyvässä terässä.



SEO-koulutusta itsenäiseen tekemiseen?


Google on pullollaan todella hyviä oppaita, joilla onnistut myös itse, jos jaksat olla tarpeeksi pitkäjänteinen ja opiskella uutta asiaa. Lue tästä helpot vinkit kotisivujen hakukoneoptimointiin


Tarvittaessa voit ostaa minulta SEO-koulutuksen tai konsultointia, jolla pääset alkuun. 



Kysy lisätietoja

Haluatko lisää kävijöitä sivustollesi ja parantaa yrityksesi näkyvyyttä?


Ei ole niin pientä asiaa, etteikö kannattaisi ottaa yhteyttä minuun. Jutellaan, kuinka voin olla avuksi.


Jätä soittopyyntö tai viesti botin kautta 🤖

Oletko uusimassa kotisivuja ja mietit SEO-palveluja? Tutustu tästä myös kotisivupalveluun___ 

Kotisivut yritykselle